Peatges

Calvet es dóna per ''satisfet'' si poden implementar la "vinyeta" al llarg del 2019

ACN/ Oriol Bosch Barcelona 05-10-2018 07:44

Pla curt del conseller de Territori, Damià Calvet, atenent els mitjans de comunicació als serveis territorials a Lleida. ACN

El conseller de Territori creu que cal ''ajustar'' punts dels desviaments obligatoris dels camions després de les queixes del sector

PUBLICITAT

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, considera que cal ''ajustar'' alguns dels punts dels desviaments obligatoris dels camions a l'AP-2. Així ho ha assenyalat després de les queixes del sector dels transportistes que han anunciat mobilitzacions a Girona, Tarragona i Lleida per dijous. Calvet ha dit que aquests ajustos són sobretot en el que fa referència a les reincorporacions en el sentit de la marxa per no provocar disfuncions que generin més quilòmetres als camioners entre el seus punts d'origen i destí. En qualsevol cas, el conseller ha insistit novament en la Vinyeta com a solució integral als peatges i ha assegurat que posaran aquesta qüestió damunt la taula en la propera reunió de la Comissió d'Infraestructures amb Foment el dia 15 d'octubre. ''Ens donaríem per satisfets si la comencéssim a implementar al llarg del 2019'', ha remarcat.

El conseller Calvet ha reconegut que els desviaments bonificats de camions a l'autopista AP-2 des de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc i l'N-340 a Tarragona i el Penedès han provocat les queixes del sector. Ha explicat que s'hi va reunir poques setmanes després de posar en marxa la mesura i que els transportistes li van exposar que necessitaven fer ajustos sobre el desviament, sobretot en el que són les reincorporacions en el sentit de la marxa per no provocar ''disfuncions que generarien que els camions hagin de fer més quilòmetre entre l'origen i el destí''. Calvet comprèn la reivindicació ja que és una qüestió de ''seguretat'' i també de ''sostenibilitat'' que va en contra de l'economia i també la qualitat de l'aire, per la qual cosa ha assegurat que ''ho ajustarem''.

Això no obstant, només amb aquests ajustos els camioners no es donaran per satisfets perquè no volen pagar el peatge encara que estigui bonificat. Al mateix temps hi ha la reclamació del territori per rebaixar la sinistralitat al tram de l'N-240 entre les Borges Blanques i Lleida, que no està bonificat, i Calvet ha apuntat que és necessari que l'Estat completi el desdoblament d'aquesta via. Aquesta mesura però, no resoldria la problemàtica a curt termini i és per això que el conseller ha insistit en la implementació del sistema de Vinyeta que permet gestionar les vies d'altes prestacions de forma homogènia i coherent.

Tot plegat ho traslladarà a Madrid el proper dia 15 d'octubre en la reunió de la Comissió d'Infraestructures, la primera des del 2007, o espera que s'abordi la gestió de la disposició addicional tercera, que són una sèrie de diners per compensar la manca d'inversió en infraestructures de l'Estat a Catalunya i que han de permetre fer actuacions a la xarxa viària i ferroviària però també per abordar accions que són un ''greuge històric'' com és el cas de l'N-240.

Calvet ha fet una visita aquest divendres als serveis territorials de Territori i Sostenibilitat a Lleida. Tot i que inicialment estava previst que també visités posteriorment l'aeroport de Lleida-Alguaire, Mas de Melons i el centre de recuperació de fauna de Vallcalent, Calvet ha hagut de tornar a Barcelona per reunions de darrera hora arrel de la situació política del país. 

PUBLICITAT

Comentaris

PUBLICITAT

PUBLICITAT

GARRAF

ALT PENEDÈS

BAIX PENEDÈS

Catalunya-Mon